ساخت ساختمان ۶ طبقه در ۲۴ ساعت!
**** انتظارحاضر ***** ENTEZAR
فرهنگي، اجتماعي، علمی,دفاع مقدس
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:46 ::  نويسنده : داود**مهندس ساختمان**

چند وقت پیش این شرکت در یکی از پروژه‌های مهم خود ساخت هتلی ۳۰طبقه را در ۱۵روز به پایان رساند و نظر همه رسانه‌های جهان را به خود جلب کرد. مدیر عامل این شرکت می‌گوید نیروهایش با تجربه پروژه‌های گذشته حالا می‌توانند ساختمانی ۶طبقه را در یک روز به پایان برسانند.

مقام‌های این شرکت همچنین اعلام کرده‌اند که می‌خواهند ساختمانی ۲۲۰طبقه را که می‌تواند مرتفع‌ترین آسمانخراش جهان باشد را در عرض تنها ۴ماه بسازند!

ساختمان‌سازی مثل بازی بچه‌ها
مهندسان این شرکت نحوه کار خود را شبیه ساختمان‌سازی بچه‌ها با اسباب‌بازی‌هایی مانند لِگو می‌دانند. به گفته آنها همه قطعات ساختمان آماده است و کارگرها در محل ساختمان فقط آنها را بر اساس نقشه تعیین شده سر هم می‌کنند. این ساخت و ساز سریع در حالی صورت می‌گیرد که قیمت تمام شده ساختمان هم از انواع سنتی ارزان‌تر تمام می‌شود و ایمنی ساختمان هم توسط مهندسان تضمین شده است.

ژانگ یوآ،با اشاره به زلزله‌هایی که در چین آمده و کشته شدن افراد بسیاری را به خاطر تخریب ساختمان‌ها را به دنبال داشته می‌گوید که مسئله امنیت و مقاوم بودن ساختمان اولویت ویژه‌ای در کار این شرکت دارد.

ارزان؛ مثل چینی‌های دیگر
کارگران این شرکت می‌گویند یاد گرفتن این روش ساختمان‌سازی خیلی ساده است. آنها باید فقط نقشه را بخوانند و بدانند که قطعات را کجا باید به هم پیچ کنند؛ دیگر خبری از گچ،آجر و مصالح سنتی دیگر نیست. این نحوه ساختمان‌سازی با قطعات پیش ساخته هزینه‌ها را هم پایین نگه می‌دارد. رویترز گزارش داده که با روش این شرکت ساخت و ساز در هر متر مربع ۶۳۵دلار (۴هزار یوآن) نسبت به روش‌های سنتی ارزان‌تر تمام می‌شود.
سرعت ساخت و ساز را هم که کنار بگذارید هزینه ساخت ساختمانی ۳طبقه توسط این شرکت 2/8 میلیون دلار تمام شده که نسبت به روش‌های سنتی در چین ۳۰درصد ارزان‌تر  است. علاوه بر این اگر مالک ساختمان بخواهد، این شرکت می‌تواند دوباره اجزای ساختمان را از هم باز کند و آن را در جایی دیگر بنا کند.  ساختمان سه طبقه‌ای که کار ساخت‌اش تازه تمام شده  قرار است به عنوان کافه‌تریا مورد استفاده قرار بگیرد اما احتمالاً خیلی از کشورهای جهان با این روش باید منتظر واردات خانه‌ها و ساختمان‌‌های ارزان چینی باشند!




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید کاش حرف دل ما ذکر خوش مهدی بود قصه محفل ما صحبت یامهدی بود کاش بین همه معجزه هایت یارب جمعه ای معجزه آمدن مهدی بود
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان و آدرس انتظار حاضر dadigood.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






                    


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 72
بازدید هفته : 119
بازدید ماه : 119
بازدید کل : 211052
تعداد مطالب : 97
تعداد نظرات : 25
تعداد آنلاین : 1